OnPlayerLeaveCheckpoint Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerLeaveCheckpoint Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerLeaveCheckpoint, OnPlayerEnterCheckpoint'in aksine çalışmaktadır. (Eğer OnPlayerEnterCheckpoint'in çalışma mantığını ve kullanımı bilmiyorsanız şuradan yazımıza ulaşabilirsiniz.

OnPlayerEnterCheckpoint'i hatırlamak gerekirse: OnPlayerEnterCheckpoint oyuncu oluşturmuş olduğumuz checkpointin içerisine girdiğimizde olacakları ele alıyordu.

OnPlayerLeaveCheckpoint ise oyuncu oluşturmuş olduğumuz checkpointten ayrıldığında olacakları ele alıyor.

OnPlayerLeaveCheckpoint Kullanımı:

Bu callback'e hiçbir şey eklenmeden önceki hali aşağıdaki gibidir:

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}


Bunun içerisine oyuncu checkpointten ayrıldığında olacakları yazarız.

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
print("Yine bir oyuncu checkpointten ayrıldı.");
return 1;
}


OnPlayerLeaveCheckpoint Örnekleri:

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
if(GetPlayerMoney(playerid) > 0)
{
SendClientMessage(playerid, 0x00FF00FF, "Paran olduğu için sana 1 skor hediye ediyorum.");
SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid)+1);
}
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncunun parası 0'dan büyükse, yani parası varsa oyuncuya 1 skor verdik.

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
SpawnPlayer(playerid);
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncu checkpointten ayrıldığında oyuncuyu spawn ettik.

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
Kick(playerid);
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncu checkpointten ayrıldığında oyuncuyu sunucudan tekmeledik. Örnekler saçma olabilir. Önemli olan mantığını kavramanız, gerisini takmayın.

Yorum Gönder

0 Yorumlar