OnPlayerSpawn Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerSpawn Kullanımı ve Örnekleri
OnPlayerSpawn kullanımı ve örnekleri ile San Andreas Multiplayer'da açmak istediğiniz sunucu için kodlama yaparken sıkça kullanacağınızın callbackin ne işe yaradığını, geliştiriciler tarafından ne amaçla kullanıldığını öğrenin.

OnPlayerSpawn Nedir, Neyin Nesidir?

OnPlayerSpawn, oyuncu doğduğunda doğduğunda çağrılır. Oyuncu ölüp tekrar doğduğunda veya ilk kez spawn olduğunda bu callback içerisindeki kodlar devreye girer.

OnPlayerSpawn Kullanımı:

Bu callback içerisinde hiçbir şey olmadan şu şekildedir:

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}


Bunun içerisini oyuncu doğduğunda olmasını istediklerimiz ile dolduruyoruz. Böylece oyuncu doğduğunda bizim istediğimiz şey gerçekleşmiş olacak. Örneğin bir doğumu hayırlama mesajı girelim.

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
GameTextForPlayer(playerid, "~y~HAYIRLI OLSUN, GULUM!", 3000, 3);
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncunun ekranına oyuncu doğduğunda "Hayırlı olsun, gülüm!" mesajı yazdırdık.

Bu örnekleri çoğaltacak olursak, şöyle derininden birkaç güzel mi güzel örnekler verebiliriz.

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, -1, "Başarıyla doğdun.");

return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncunun sohbet bölümüne "Başarıyla doğdun." mesajı yazdırdık.

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
for(new i; i < 97; i++) return SendClientMessage(playerid, -1, " ");
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte ise oyuncunun ekranını temizledik.

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_LIST, "Şehrinizi seçiniz.", "LV (Las Venturas)\nLS (Los Santos)\nSF (San Fierro)", "Sec", "Geri");
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte de şehir seçme adında bir listeli diyalog oluşturduk. Fakat işlevini OnDialogResponse kısmına girmediğimiz için tıkladığımızda bir şey olmayacaktır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar