OnPlayerSpawn Nedir, Neyin Nesidir?
OnPlayerSpawn, oyuncu doğduğunda doğduğunda çağrılır. Oyuncu ölüp tekrar doğduğunda veya ilk kez spawn olduğunda bu callback içerisindeki kodlar devreye girer.OnPlayerSpawn Kullanımı:
Bu callback içerisinde hiçbir şey olmadan şu şekildedir:public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}
Bunun içerisini oyuncu doğduğunda olmasını istediklerimiz ile dolduruyoruz. Böylece oyuncu doğduğunda bizim istediğimiz şey gerçekleşmiş olacak. Örneğin bir doğumu hayırlama mesajı girelim.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
GameTextForPlayer(playerid, "~y~HAYIRLI OLSUN, GULUM!", 3000, 3);
return 1;
}
Yukarıdaki örnekte oyuncunun ekranına oyuncu doğduğunda "Hayırlı olsun, gülüm!" mesajı yazdırdık.
Bu örnekleri çoğaltacak olursak, şöyle derininden birkaç güzel mi güzel örnekler verebiliriz.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, -1, "Başarıyla doğdun.");
return 1;
}
Yukarıdaki örnekte oyuncunun sohbet bölümüne "Başarıyla doğdun." mesajı yazdırdık.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
for(new i; i < 97; i++) return SendClientMessage(playerid, -1, " ");
return 1;
}
Yukarıdaki örnekte ise oyuncunun ekranını temizledik.
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_LIST, "Şehrinizi seçiniz.", "LV (Las Venturas)\nLS (Los Santos)\nSF (San Fierro)", "Sec", "Geri");
return 1;
}
Yukarıdaki örnekte de şehir seçme adında bir listeli diyalog oluşturduk. Fakat işlevini OnDialogResponse kısmına girmediğimiz için tıkladığımızda bir şey olmayacaktır.
0 Yorumlar
Yorum yapmak için Google hesabına veya bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Kimlik seçme bölümündeki varsayılan değeri "Adı/URL" olarak seçebilir, isminizi yazdıktan sonra "Devam" butonuna tıklamanız yeterlidir. Sizlere gösterdiğimiz minik adımların arkasından yorumunuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İçeriğimizle ilgili yorumunuzu yaptıktan sonra "Yayınla" butonuna basmayı unutmayın!