Pawn Öğreniyorum - Ders 2 (If ve Else)

Pawn Öğreniyorum - Ders 2 (If ve Else)

Merhabalar, yine yeni bir seri ile karşınızdayım. Biliyorum, uzun zamandır bir sessizlik vardı. Eh, kişisel mevzular işte. Bu sessizliği en azından biraz da olsa kırmak istiyorum. Bu dersimizde de if ve else ilişkisini inceleyeceğiz. If ve Else ayrılmaz bir ikilidir. Birbirlerine aşıktır. Derin bir aşk ama bu, bu bir tutku.

İlk olarak amaçlarından bahsedelim. Aslında ikisi de bir şeyden emin oluyorlar, ortak yönleri bu olsa gerek. If demek eğer demek. İngilizce kavramlar işte. 😘 (Abi, naptın sen ya? O kadar da cahil değiliz!)

Else ise Eğer kavramının zıttı oluyor. Yani bir şart bağlıyoruz. Bu sitenin adı SA:MP Destek diyelim. if(siteadi != "SA:MP Destek) kodu ile bu sitenin adı SA:MP Destek değilse dedik. (Kod uydurmadır, mantığı kavrayın sadece.) Onun sonrasında gelen kodlar artık site adı SA:MP Destek değilse olacaklar olacaktır. Else geldiğinde ise eğer SA:MP Destek sitesi değilse olanağından başka olanaklar işin içine gelir. Şöyle bir kod ile anlatalım.

if(siteadi != "SA:MP Destek")
{
print("Site adı sa:mp destek değil, niye değil? Öyle site mi olurmuş!");
}
else
{
print("Site adı sa:mp destek! İşte ben böyle siteye site derim ya.");
}


Tavsiye Yazı: Pawn Öğreniyorum - Ders 1

Mantık temel olarak bu. Bir değişken atıyoruz. (Nasıl yapılacağını bilmiyorsanız tavsiye yazımıza bakabilirsiniz.)

new degisken;

Bu değişkene bir değer veriyoruz.

new degisken=1;

OnGameModeInit ile mod açıldığında bu değişkenin 1 olup olmadığını kontrol ettiriyoruz.

public OnGameModeInit()
{
if(degisken == 1)
{
print("degisken 1");
}
else
{
print("degisken 1 değil.");
}
return 1;
}

Yorum Gönder

1 Yorumlar

Yorum yapmak için Google hesabına veya bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Kimlik seçme bölümündeki varsayılan değeri "Adı/URL" olarak seçebilir, isminizi yazdıktan sonra "Devam" butonuna tıklamanız yeterlidir. Sizlere gösterdiğimiz minik adımların arkasından yorumunuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İçeriğimizle ilgili yorumunuzu yaptıktan sonra "Yayınla" butonuna basmayı unutmayın!