Kod Yazarken Dinlenecek Şarkılar

Kod Yazarken Dinlenecek Şarkılar


Kod yazarken dinlenecek şarkılar listesi aslında bayramın daha ilk gününde yazılması isteniyor ve öyle de amaçlanıyordu ama bloguma yazı eklemememden anlamışsınızdır ki haftalardan beri yoğun tempolu bir koşuşturmanın içerisinde zaman öldürüyorum.
Of, ne kadar uzun zaman oldu! Süreli VIP Sistemi oluşturmanın nasıl yapıldığına ilişkin makalemi yayımladığım 16 Temmuz 2020 tarihinden beri sizlerle görüşemiyorum. Buna ister inanın ister inanmayın, sizleri ve o güzel (!) yorumlarınızı bayağı bir özledim.

Kod Yazarken Dinlenecek Şarkılar Nasıl Seçilir?


Benim hayatım arka planda kalsın, onu zaten zaman ilerledikçe ele alabiliyoruz. Burada üzerinde durulması gereken nokta, sizin kodlama sırasında dinlediğiniz veya benim -bence- altın değerinde tavsiye ettiklerimin arasından dinleyeceğiniz müzikler.
YouTube'da 2017 yılında San Andreas Multiplayer'da server (sunucu) kurmakla ilgili bir video yayımlamıştım. 2019 yılı mı yoksa 2020 yılı mı hatırlamıyorum ama videonun yorumlarına dönüp baktığım zaman "Şarkı rahatlattı be ya!" şeklinde bir yoruma rastladım. Bu yorumu görmemin arkasından yanaklarım ister istemez gerildi ve tebessüm ettim!

Kod Yazarken Dinlenecek Şarkılar 1

Bu listenin sonunun da bu veya buna benzer bir şekilde biteceğini umuyorum ama sizlere şarkı tavsiyelerinde bulunmadan evvel aşağı bölüme kodlama eşliğinde dinlenebilecek en iyi şarkıları seçmenizi kolaylaştıracak ipuçları ekleyeceğim.
Oynatma listenizi oluşturmak için hazır mısınız? YouTube kullanın, Spotify kullanın; bizim istediğimiz şarkı türü mutlaka her iki platformda da vardır. İşte kod yazarken dinlenecek şarkılar seçmenin püf noktaları!
  • Şarkı konsantrasyonunuzu bozmamalı, sizi asıl amacınızın ötesine itmemelidir.
  • Şarkı ana dilinizin veya ana diliniz gibi konuştuğunuz dillerin dışında kalan dille söylenen bir şarkı olmalıdır ama ana dilinizin kullanılmasına rağmen dinleyebileceğiniz bazı istisnalar da var, bunun örneğini listede görebilirsiniz.
  • Şarkıcının ses tonu sizi rahatsız etmemelidir.
  • Şarkıcının sesi ince olmalı ve ruhunuza dokunmalıdır.
  • Gözlerinizi kapattığınız zaman sizi gözlerinizi kapatmadan önce olduğunuz mekânın içerisinden alıp çekmeli ve bilmediğiniz bir yere doğru sürüklemelidir.
Peki, kodlama yazarken dinlenecek şarkılar ile ilgili tavsiyelerim neler? Benim sizlere tavsiye ettiğim o mükemmel ötesi şarkıları görelim ki doğru mu söylüyorum, öğrenelim! İşte oyun modu, filterscript, plugin veya program geliştirirken dinleyebileceğiniz o güzel şarkılar!

Kod Yazarken Dinlenecek Şarkılar 2

1. Lana Del Rey - High By The Beach

Issız bir adada bir ömür harcamak zorunda tutulsam ve bana üç tane şarkı seçme hakkı tanısalar, onlardan istediğim üç şarkıdan biri mutlaka Lana Del Rey'in High By The Beach şarkısı olurdu. Bu şarkıdan zamanla sıkılır mıyım, bilmiyorum ama iki üç seneden beri canım Lana Del Rey'in sesinden çekti mi açıp dinliyorum ve sıkılmadım!

2. Aia - Bulamadım

Aia yakın bir zamanda gördüğüm mükemmel kavramının ötesinde bir sanatçı. YouTube'da şarkıların altına "şarkının tek kötü yanı, şarkının bitmesi" diye yorum atarlar ya, bu da onlardan biri. Kodlama sırasında temponuzu sürekli olarak arttırmak istiyorsanız Aia'nın Bulamadım şarkısı (zannediyorum ki dijital ortamda yayımladığı tek şarkısı) size ilaç gibi gelecektir.

3. The Pretty Reckless - Going To Hell

Ben biraz kuralların dışına çıkmak istiyorum ve sizlere Going to Hell şarkısını öneriyorum! Kodlama esnasında konsantrasyonunuzu dağıtacak bir şarkı olduğunuzu düşünebilirsiniz ki bu çoğu insanın açısından haklı bir neden olabilir ama çalışma sırasında eğlenmek istiyorsanız ve çalışma hevesinizi getiren unsurlardan biri hareketli şarkılar ise çekinmeyin, oynatma listenize bu şarkıyı da ekleyin. Going to Hell'i beğenirseniz The Pretty Reckless'ten Heaven Knows'u da tavsiye ederim. Heaven Knows'tan sonra da Messed Up World'u da dinleyebilirsiniz.

4. Halestorm - I Miss The Misery

Halestorm'un I Miss The Misery şarkısını da unutmayalım, listemize ekleyelim. The Pretty Reckless'ten önerdiklerim gibi bu şarkı da biraz serttir. Bu tür şarkıları dinlediğiniz zaman daha çok çalışmak istiyorsanız Halestorm'un I Am The Fire şarkısını da dinlemenizi tavsiye ederim.

5. Chaos Chaos (formerly Smoosh) - Do You Feel It?

Do You Feel It, Rick and Morty'nin bana bıraktığı şarkılardan biri. Kodlama sırasında çok yardımcı oluyor. Bu çok tuhaf bir çizgi dizi, değil mi? Koca bir sezon güldürüyor, sezonun sonunda allak bullak ediyor.

Do You Feel It'i beğenenlere kodlama sırasında Somebody That I Used To Know'u da dinlemesini tavsiye ederim.

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Konunun dışına çıkıcam biraz ama samp öldü artık millet gta 5 filan oynuyor sizde gta 5le ilgili yazın.
    Ve naçizane önerimdi yanlıs anlamayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, öncelikle yorumun için teşekkürler ama yorumunun küçük bir kısmını düzeltmek istiyorum. "GTA: San Andreas Multiplayer öldü" ifadesi bana göre başlı başına genelleme ve sunucuları hâlâ 1000 oyuncu gören sunucuların olduğu bir oyun için böylesine kritik bir genelleme yapmak doğru değildir.

      Türkçe sunuculara artık nadiren rastlanıyor ki Bedava-Sitem'de internet sitesi oluşturmamdan bu zamana kadar amacım her zaman Türkçe sunucuların sayısını arttırmak oldu.

      Uzun oldu, biliyorum ama merak etme, tavsiye ile ilgili iki üç kelam ettikten sonra yanıtımı sonlandırıyorum. (:

      Blogumun ismi SA:MP (San Andreas Multiplayer) Destek olduğundan benim burada GTA serisinin herhangi bir oyunu ile ilgili makale sunmam kanaatimce kabul edilemez bir hadise. Benim şimdilik başka bir blog oluşturmak gibi bir gayem yok ama zaman ne gösterir bilinmez, bir bakmışsın ki SA:MP Destek blogunun dışında bir blog daha oluşturmuşum. (:

      Sil
  2. Rick And Morty İzliyorsun Ya Ne Diyeceğimi Bilemiyorum Çölde Sanki Su Bulmuşum Öyle Bir Şey

    YanıtlaSil
  3. İkinci hoşuma gitti. Mod yazarken dinlemelikmiş teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum yapmak için Google hesabına veya bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Kimlik seçme bölümündeki varsayılan değeri "Adı/URL" olarak seçebilir, isminizi yazdıktan sonra "Devam" butonuna tıklamanız yeterlidir. Sizlere gösterdiğimiz minik adımların arkasından yorumunuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İçeriğimizle ilgili yorumunuzu yaptıktan sonra "Yayınla" butonuna basmayı unutmayın!