Detaylıca SendClientMessage Kullanımı

SendClientMessage Ne İşe Yarar?

Selamlar, bugün SendClientMessage kullanımını detaylı bir şekilde anlatacağım. Düşünüyorum yani öyle bir şey. Yapıyorum da ara sıra böyle şeyler. Yapılıyor yani hacı. Geçmesek mi anlatıma? Ha, geçelim diyorsun. Sen diyorsan ben koşa koşa geçerim reis.

SendClientMessage, oyun içerisinde sohbet ekranına yazı yazdırmaya yaramaktadır. Çok ahım şahım özelliği yok ama hemen hemen scriptte kullanılıyor.

Şimdi hocam, fonksiyon örneği şöyle oluyor:

SendClientMessage(playerid, renk, "mesaj");

Burada kısaca özet geçmek gerekirse:


  • Playerid: Id değerini buraya yazıyoruz. Mesela OnPlayerConnect ise direkt oyuncuya uygulanacaktır. O yüzden playerid yazıyoruz.
  • Renk: Burası ise renk kodunu koyduğumuz kısım. Eğer ki, renk kodlarıyla uğraşamam ki usta ben diyorsan o zaman sıkı dur. Sana bir sürprizim var. Heyecanlanma, kasma kendini. Çok mükemmel bir şey değil ama ihtiyacını giderecek bir şey. Renk kodlarını buradan görebilirsin. Oradaki kodları modun başına eklemen yeterli. Daha sonra örneğin RENK_ACIKMOR şeklinde mevcut renkleri kullanabilirsin. Orada nasıl yapıldığını örnekte vermiştim.
  • Mesaj: Bu kısım adından da anlaşılacağı gibi mesajın olacağı yerdir. Buraya "Dünya bir çiçek, hadi gel bir şeyler içek." gibi saçma şeyler yazabilirsin. Hayal gücüne kalmış kanka, sıkma fazla.

Örnek olarak, oyuncuya girişte hoş geldin mesajı yazdıralım.

public OnPlayerConnect(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_ACIKMOR, "Hoş geldin kanka, hoş geldin...");
return 1;
}

Bir sonraki anlatımda görüşmek üzere, hoşça kalın!

Yorum Gönder

0 Yorumlar