OnPlayerPickUpPickup Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerPickUpPickup Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerPickUpPickup, oyuncu oluşturmuş olduğumuz herhangi bir pickupa girdiğinde olacakları ele alır. Örneğin OnGameModeInit'te CreatePickup fonksiyonu ile oluşturduğumuz callbacki buradan kontrol edebiliriz.

OnPlayerPickUpPickup Kullanımı:

Callback veya public hiçbir şey eklenmeden önceki hali aşağıdaki gibidir.

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}


OnGameModeInit'de oluşturduğumuz callbacki bir değişken ile kaydettiriyoruz. Örnek olarak aşağıdaki kodu inceleyelim.

new can_pickup; // Yeni bir değişken kaydettik.

public OnGameModeInit()
{
can_pickup = CreatePickup(1240, 1, 0.0, 0.0, 1.0); // Değişken ile oluşturduğumuz pickupı birbirine bağladık.
return 1;

}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == can_pickup) // Tanıttığımız ve bağladığımız değeri buradan çektik.
{
SetPlayerHealth(playerid, 100);
}
return 1;
}

OnPlayerPickUpPickup Örnekleri:

Aşağıdaki örnek ile oyuncu pickupa girdiğinde rhino verip 1000$ ve 2 skor verdik.

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == Pickup Değişkeni) // Tanıttığımız değişkeni "pickup değişkeni" kısmına yazıyoruz.
{
new Float:x, Float:y, Float:z, Float:rot, aroyh;
GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
GetPlayerFacingAngle(playerid, rot);
aroyh = CreateVehicle(520, x, y, z, rot, -1, -1, 0);
PutPlayerInVehicle(playerid, aroyh, 0);
}
return 1;
}


Son örnek ile bu yazıyı burada sonlandıralım. Aşağıdaki örnekte de oyuncu pickupa girdiği zaman pickupı yok ettik.

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == Pickup Değişkeni) // Tanıttığımız değişkeni "pickup değişkeni" yazdığımız kısma yazıyoruz.

DestroyPickup(Pickup Değişkeni); // "Pickup Değişkeni" kısmına tanımladığımız değişkeni yazıyoruz.
}
return 1;

}

Yorum Gönder

0 Yorumlar