Herkese merhaba, bu yazıda SA:Mp oyununda kodlamada yardımcı olan include nasıl oluşturulur ondan bahsedeceğim. Öncelikle yapacağınız işlevin ağırlığına göre zorluğu değişmektedir. Bu yazıda biz mantığını kavrayacağız.
İlk olarak sıfırdan bir not defteri ya da benzeri bir şeyi açıyoruz. Açtıktan sonra içine scripte enjekte edeceğimiz işlevi yazacağız. Örnek olarak renkleri yapacağız.
#define SAMPRenk 0xCCCCCCFF
#define KirmiziRenk 0xFF0000FF
#define SiyahRenk 0x000000FF
Bunları yaptıktan sonra farklı kaydet diyerek "include ismi".inc şeklinde Pawno > Includes yoluna kaydediyoruz. (Tırnakları almayın, sadece include ismini yazın. Örneğin renkler.inc şeklinde olabilir.
Hemen sonra oluşturduğumuz bu includeyı hangi scriptte kullanacaksak o scripti pawno.exe programı ile açıyoruz. Scriptin en başına #include <koyduğunuz isim> kodunu ekliyoruz. (Burada sadece ismi yazın .inc kısmını yazmayın)
Daha sonra bu yaptığımız includenın içerisindeki şeyleri scriptte bir yerde kullanabiliriz. Örneğin SendClientMessage ile bir yazı yazdıralım.
SendClientMessage(playerid, SAMPRenk, "Mesaj");
Görüldüğü üzere scripte bu kodları eklemeden scriptin içerisine include gömerek renkleri kullanmış olduk.
0 Yorumlar
Yorum yapmak için Google hesabına veya bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Kimlik seçme bölümündeki varsayılan değeri "Adı/URL" olarak seçebilir, isminizi yazdıktan sonra "Devam" butonuna tıklamanız yeterlidir. Sizlere gösterdiğimiz minik adımların arkasından yorumunuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İçeriğimizle ilgili yorumunuzu yaptıktan sonra "Yayınla" butonuna basmayı unutmayın!