Düzenli Kodlama Yapmak İçin 5 İpucu

Düzenli Kodlama Yapmak İçin 5 İpucu

Pawnoda düzenli kodlama yapmak karmaşık kodlama yapmaktan daha performanslı bir sonuç elde etmemizi sağlayacaktır. Yani, karmaşık ve düzensiz kodlar ile berbat bir görünüş, berbat bir çalışma stili yapmak yerine düzenli kodlama ile moddaki kalabalığı yok etmek daha sağlıklı olacaktır.

1-) Kodlama yaparken "TAB" tuşuna basarak boşluk bırakıp hizaya sokun.

Örneğin bir publice if şartı uyguladığımızı varsayalım. Aşağıdaki örneği şöyle yapabiliriz.

public OnPlayerConnect(playerid)
{
new site[64] = "asd";
if(site == asd)
{
SendClientMessage(playerid, 0x00FF00FF, "Eleman asd çıktı baba!");
}
     return 1;
}



Yukarıda return değerine tab uygulanıldığı için, yani 5 boşluk bırakıldığı için bir düzensizlik oluşmuş durumda. Eklediğimiz kodları return hizasına getirerek bir düzen elde edebiliriz.


public OnPlayerConnect(playerid)
{
     new site[64] = "asd";
     if(site == asd)
     {
     SendClientMessage(playerid, 0x00FF00FF, "Eleman asd çıktı baba!");
     }
     return 1;
}


Şu an bir düzen elde etmiş bulunmaktayız. Gördüğünüz gibi public parantezleri aynı hizada, bizim koyduğumuz kodlar return ile aynı hizada. Sonuç olarak, muhteşem bir görünüş ve düzen elde ettik. :)

2-) Obje, araç ve benzeri şeyler eklerken bir stock oluşturarak kalabalık görünmemesini sağlayabiliriz.

"Ne diyor la bu değişik" dediğini duyuyor gibiyim. Şöyle, objelerin ve araçları genellikle mod açıldığında yüklenmesi için OnGameModeInit publicine koyarız. Bu da çok kalabalık görünmesine neden olmakta. Biz bunu bir stock yapıp, stocku modun sonuna koyup OnGameModeInit içerisine de StockIsmi(); şeklinde kod yazarak kalabalık görünmemesini sağlayabiliriz.

public OnGameModeInit()
{
     ObjeYukle();
     return 1;
}

stock ObjeYukle() // Bunu da modun sonuna ekleyelim.
{
     CreateObject(...);
     return 1;
}


Görüldüğü üzere OnGameModeInit publicinde tek satırlık bir kod ile kalabalık üzerinde tutmamış olduk.

3-) Modunuza #pragma tabsize 0 kodunu koymayın.

Yukarıdaki kodu koyarak düzensiz kodlama yaptığınızda ortaya çıkan uyarıyı kapatmış oluyorsunuz. Bunu koymak sizin dezavantajınıza olur. Eğer dalgınlığınıza gelip de düzensiz yazarsanız karşınıza bir uyarı çıkacaktır: "Loose indentation"

4-) Yorum satırları kullanın.

Yorum satırlarını kullanmak bazı şeyleri ayırt etmede size yardımcı olabilir. Örneğin 4 tane takımın base haritasını yapıyorsunuz. Bunların hangisi hangisinin objeleri olduğunu anlamak için yorum satırı kullanabiliriz.

// ---------------------- Harita Objesi #1 -------------------------- //
     CreateObject(...);



5-) İşi tek satırda bitirmeyin.

Çoğu zaman çok faydalı görebilirsiniz. Fakat iş sanıldığı gibi faydalı değildir. Tek satırda yaparak kodun aynı anda okuyup, aynı anda bütün kodların çalışmasını sağlamış oluyorsunuz. Hemen bir örnek ile gösterelim.

public OnPlayerConnect(playerid){ Ban(playerid); Kick(playerid); print("asd"); return 1;}

Görüldüğü üzere, yukarıdaki kod size de mantıksız gelmedi mi? Eh, kodun çalışma mantığı da öyle zaten. Her şeyi tek satırda bitirerek sunucuda lag bile yapabilirsiniz. O yüzden aşağıdaki gibi düzenli bir kod yazılmalıdır.

public OnPlayerConnect(playerid)
{
     Ban(playerid); // Burada ilk banlanıp yasaklandığı için kick'i okuyamaz. Oyuncu yasaklanır. :)
     Kick(playerid);
     print("Bakim var abi, ne yapalım yani? Girmesin onlarda.");
     return 1;
}

Yorum Gönder

0 Yorumlar