GameTextForPlayer Nasıl Kullanılır?


Selamlar, bu yazıda sizi GameTextForPlayer fonksiyonu ile tanıştıracağım. Kendisi çok işe yaramasa da iyidir, sevilir. İyi çocuktur yani, bir tanırsanız sevmemeniz için sebep yok ama sevmeniz için de bir sebep yok. Neyse, anlattıkça siz karar verirsiniz diyelim. Hadi o zaman, tanıtımımıza geçelim artık.

İlk olarak, fonksiyonumuzun kullanımı aşağıdaki gibidir:

GameTextForPlayer(playerid, "Mesaj", Süre, Stil Numarası);

Şimdi, bunların ne olduğunu az çok anlamışsındır. Hani okuyorsun ya, o yüzden dedim yani. Bunların genel tanımını yapmak gerekirse:

Mesaj: Ekranın herhangi bir yerinde, belirlediğiniz stil numarasına göre çıkacak olan yazı.
Süre: Burası ise ne kadar süre kalacağının belirlendiği kısım. Burayı saniye olarak alacaksanız "Saniye * 1000" şeklinde yapabilirsiniz. Mantığını kavramışsınızdır diye düşünüyorum.
Stil Numarası: Burası ise belirtilen stil numaralarından hangisinin olacağını belirlediğiniz kısım. Bu stillere ise buradan ulaşabilirsiniz.

Yazıya renk vermeyi ise farklı bir şekilde yapıyoruz. Burada dikkat etmeniz nokta {00FF00} gibi hex kodlarını kabul etmemesidir. Burada sadece belirtilen renkleri kullanabiliyoruz. İsterseniz onları bir inceleyelim.

  1. ~r~ Kırmızı Renk
  2. ~g~ Yeşil Renk
  3. ~b~ Mavi Renk
  4. ~w~ Beyaz Renk
  5. ~y~ Sarı Renk
  6. ~p~ Mor Renk
  7. ~l~ Siyah Renk
  8. ~h~ Açık renk diyebiliriz. Herhangi bir rengin önüne getirildiğinde o rengi açar.
Renkler ile benzer olarak ise ~n~ değeri bulunmaktadır. Fakat bu değer diğerlerinden farklı, bu bir renk değil. Bu değer bir satır aşağıya geçmeye yarıyor.

Örnek Kullanım:

public OnPlayerDeath(playerid)
{
GameTextForPlayer(playerid, "~r~Oldun!", 3000, 0);
return 1;
}

Yorum Gönder

0 Yorumlar