OnPlayerEnterCheckpoint Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerEnterCheckpoint Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerEnterCheckpoint oyuncu checkpointe girdiğinde olacakları ayarlamamıza yarayan bir callback oluyor. Oyuncunun yarattığımız checkpointe girdiğinde olmasını istediklerimizi buradan ayarlıyoruz. Örneğin oyuncu yarattığımız checkpointe girdiğinde 1000$ ve 10 skor verebiliriz.

OnPlayerEnterCheckpoint Kullanımı:

OnPlayerEnterCheckpoint hiçbir şey eklenmeden aşağıdaki gibidir:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}


Bunun içerisini oyuncu checkpointe girince olmasını istediklerimiz ile doldurabiliriz. Fakat ilk önce bir checkpoint oluşturalım. Örneğin oyuncu spawn olduğunda bir checkpoint oluşturalım.

Bunun için OnPlayerSpawn callbackine gidiyoruz ve aşağıdaki kod ile (SetPlayerCheckpoint fonksiyonu ile) bir callback oluşturuyoruz.

SetPlayerCheckpoint(playerid, X, Y, Z, Genişlik);

Checkpointimizi oluşturduk. Oyuncunun bu checkpointe girince olmasını istediğimizi de OnPlayerEnterCheckpoint callbacki ile yapıyoruz.

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
GivePlayerMoney(playerid, 1000);
SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid)+10);
SendClientMessage(playerid, -1, "Helal ahbap, 1000$ ve 10 skoru kaptın!");
return 1;
}


Görüldüğü üzere yukarıda checkpointe girdiğinde 1000$ ve 10 skor verip bir mesaj yazdırdık.

OnPlayerEnterCheckpoint Örnekleri:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
if(GetPlayerMoney(playerid) == 1000)
{
GivePlayerMoney(playerid, -1000);
}
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte checkpointe girildiğinde oyuncunun parası 1000$ ise bütün parasını alıyoruz.

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
GivePlayerWeapon(playerid, 24, 500);
return 1;
}


Yukarıdaki örnekte oyuncuya 500 mermili Desert Eagle(24) silahını verdik.

Yorum Gönder

0 Yorumlar