Unknown Command Hatasını Değiştirmek


Selamlar, bu anlatım ile yanlış komut girildiğinde karşımıza çıkan "Unknown Command" hatasını nasıl başka bir yazı ile değiştirebileceğimizi anlatacağım. Gayet kısa ve öz olarak kodlara dalacağız, mümkünse ağzını yüzünü kırmamaya çalışacağız ama kırılırsa da ne yapalım artık. Amman, boş ver be birader. Gel biz girişelim şu kodlara artık.

İlk önce, modunuzda zcmd kullanıyor iseniz OnPlayerCommandText publici geçersiz olur. Onun yerini ise OnPlayerCommandPerformed alır. Evet, gelin de nasıl yapılacağını göstereyim.

public OnPlayerCommandPerformed(playerid, cmdtext[], success)
{
if(!success) return SendClientMessage(playerid, -1, "Bu komutu kullanamazsın.");
return 1;
}


Burada success komut başarılıysa anlamında kullanılıyor. Tamam, belki aranızda ingilizcesi pek iyi olmayanlar vardır diye söyledim, kızmaya gerek yoktu hacı.

Eğer zcmd kullanmıyorsanız, dcmd ya da normal OnPlayerCommandText üzerinden gidiyorsanız o da şöyle yapılıyor.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
return 0;
}


Yukarıda return karşısında 0 değerini aşağıdaki gibi değiştiriyoruz.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
return SendClientMessage(playerid,-1,"Komut kullanılmamaktadır.");
}


Evet, bu şekilde hatalı komutumuzu kendimize göre düzenlemiş olduk. Peki, SendClientMessage yerine diyalog falan kullanılmaz mı usta? Kullanılır usta. Return karşısındaki olacak değeri istediğin şekilde ayarlayabilirsin. Şöyle yapabiliriz mesela:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
return ShowPlayerDialog(playerid, 9, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "Biraz dikkat, hatalı komut!", "Hatalı komut girdin kanka.", "Tamam", "Bye");
}


..:: Sizin favori hata mesajınız nedir?

Yorum Gönder

0 Yorumlar