OnPlayerDeath Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerDeath Kullanımı ve Örnekleri

OnPlayerDeath, oyuncu öldüğünde olacak değerleri girer. Bu callbacke ne yazarsanız yazın, oyuncu öldüğünde bu callbackten öldürene veya ölene bir işlem uygulayabiliriz. Bunların ikisini alarak ölüm sebebi denilen "Ölüm Tablosu" ile ölen ve öldüren oyuncuları da listeleyebiliriz.

OnPlayerDeath Kullanımı:

Bu public hiçbir şey yazılmadan aşağıdaki gibidir. Tertemiz, çok temiz...

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
return 1;
}


Bunun içerisini oyuncu öldüğünde olacaklar ile dolduralım.

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{

SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid)-1);
// Yukarıda ölen oyuncudan (playerid ölen oyuncunun idsi) 1 skor kestik.
GivePlayerMoney(killerid, 1000);
// Yukarıda öldüren oyuncuya (killerid öldüren oyuncunun idsi) 1000$ verdik.
return 1;
}

OnPlayerDeath Örnekleri:

Oyuncu öldüğünde ölüm tablosunda ölen ve öldüreni yazdıralım.

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{

SendDeathMessage(killerid, playerid, reason);
// Yukarıda öldüren oyuncu ve ölen oyuncuyu SendDeathMessage kullanarak listeledik.
return 1;
}


Bir başka örnek ile devam edelim. Oyuncu öldüğünde bir bilgi mesajı girelim.

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Kendine gel adamım, hep ölüyorsun!");
return 1;
}


Son bir örnek ile, öldüren oyuncu hiç ölmeden beş öldürmeyi geçmiş ise oyuncuya para ödülü verelim.

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{

new sdestek[MAX_PLAYERS char];
sdestek{playerid} = 0;
if(sdestek{killerid} > 5)
{
sdestek{killerid} ++;
GivePlayerMoney(playerid, 10000);
SendClientMessage(playerid, -1, "Hiç ölmeden beşten fazla adam öldürdüğünüz için 10.000$ para ödülü kazandınız!");
return 1;
}

Yorum Gönder

0 Yorumlar