Public / Callback Tanımları

Callback, San Andreas Multiplayer'ın sitesi üzerinden indirdiğiniz server dosyalarında yer alan Pawno'yu açıp "New" (Yeni) butonuna tıkladığınızda önünüze gelen geri aramalara verilen isimdir. Bu geri aramalar, SA:MP server dosyalarında dahili olarak gelen a_samp ile bağlantılıdır. Public / callback tanımları ile bunların ne işe yaradığını öğrenebilirsiniz.

Public / Callback Tanımları

SA:MP İçin Public / Callback Tanımları

  • OnGameModeInit: Oyun modu açıldığında çağrılır. Örneğin sunucu açıldığında ekrana sunucunun açıldığını yazdırmak için print fonksiyonunu kullanabiliriz.
  • OnGameModeExit: ModeInit'in aksine oyun modu kapatıldığında çağrılır. Bu callback oyuncuların verilerinin korunmasında kritik rol oynar. Sunucunun aniden kapanması durumunda tüm kullanıcıların güvenli bir biçimde çıkmasını ancak buradan sağlayabilirsiniz.
  • OnFilterScriptInit: Filterscript açıldığı zaman çağrılır. Bu, oyun modunda değil filterscriptte kullanılır. OnGameModeInit ile aşağı yukarı aynı görevi üstlenir.
  • OnFilterScriptExit: Filterscript kapandığında çağrılır. ModeExit ile aşağı yukarı aynı görevi üstlenir.
  • OnPlayerConnect: Oyuncu sunucuya girdiğinde çağrılır. SA:Mp Destek sitesinin çeşitli kaynaklardan topladığı bilgilere göre oyun modu geliştiricileri tarafından en çok kullanılan callbacktir.
  • OnPlayerDisconnect: Oyuncu çıktığında çağrılır. OnPlayerConnect'ten sonra en çok kullanılan ikinci callbacktir.
  • OnPlayerDeath: Oyuncu oyun sırasında öldüğünde çağrılır. Fake kill gibi hilelerin önlenmesi ancak bu callbackin kullanılmasıyla mümkündür.
  • OnVehicleDeath: Araç patladığında çağrılır. Aracın içinde oyuncunun olup olmaması önemli değildir.
  • OnPlayerSpawn: Oyuncu doğduğunda çağrılır.
  • OnVehicleSpawn: Araç oluştuğunda çağrılır.
  • OnPlayerText: Oyuncu sohbet kısmından bir şeyler yazdığında çağrılır.
  • OnPlayerCommandText: Oyuncu komut kullandığında çağrılır. ZCMD gibi eklentilerin kullanıldığı oyun modlarında bu callback kullanılmamaktadır.
  • OnPlayerRequestClass: Oyuncu karakter seçme ekranına geldiğinde çağrılır. Örneğin oyuncunun skin belirlerken dans etmesini veya başka bir animasyonu canlandırmasını sağlamak ancak bu callback kullanılarak yapılabilir.
  • OnPlayerKeyStateChange: Oyuncu herhangi bir tuşa bastığında çağrılır.
  • OnPlayerEnterVehicle: Oyuncu araca bindiğinde çağrılır.
  • OnPlayerExitVehicle: Oyuncu araçtan indiğinde çağrılır.
  • OnPlayerEnterCheckpoint: Oyuncu kırmızı noktaya (checkpoint / kontrol noktası) girdiğinde çağrılır.
  • OnPlayerLeaveCheckpoint: Oyuncu kırmızı noktadan ayrıldığında çağrılır.
  • OnPlayerEnterRaceCheckpoint: Oyuncu yarış noktasına girdiğinde çağrılır.
  • OnPlayerLeaveRaceCheckpoint: Oyuncu yarış noktasından ayrıldığında çağrılır.
  • OnPlayerPickUpPickUp: Oyuncu seçim noktasının (pickup) üzerine geldiğinde çağrılır.
  • OnPlayerTakeDamage: Oyuncu hasar aldığında çağrılır. Oyuncu düştüğünde, silahla vurulduğunda ve benzeri şekillerde hasar aldığında olması istenenler buradan ayarlanır.
  • OnPlayerGiveDamage: Oyuncu hasar verdiğinde çağrılır. Oyuncu silah ve benzeri yöntemlerle bir oyuncuya hasar verdiğinde gerçekleşmesi istenenler buradan belirlenir.
  • OnPlayerClickPlayerTextDraw: Oyuncu için oluşturulan textdraw üzerine tıklandığında çağrılır.
  • OnPlayerClickTextDraw: Oyuncu textdraw üzerine tıkladığında çağrılır.
  • OnPlayerClickMap: Oyuncu haritadan bir yer işaretlediğinde çağrılır.
  • OnPlayerWeaponShot: Oyuncu silahla ateş ettiğinde çağrılır.
  • OnPlayerInteriorChange: Oyuncunun interior (iç mekân) değeri değiştiğinde çağrılır.
  • OnPlayerGiveDamageActor: Oyuncu aktöre hasar verdiğinde çağrılır. Aktör, 0.3.7 ile eklendiğinden 0.3.7 altı sürümlerde bu callback yoktur.
  • OnPlayerUpdate: Bu callback diğerlerinden farklı olarak saniyede 30 kez çağrılır. Bu nedenle sadece ne yaptığını bilenlerin kullanması önerilir. Bu callback tek bir amaçla kullanılmamaktadır. Bu amaç oyuncunun elindeki silahı kontrol etmek de olabilir, oyuncunun canını kontrol ekrana yazdırmak da olabilir.
  • OnVehicleRespray: Oyuncu aracını boyattığında çağrılır.
  • OnVehicleSirenStateChange: Aracın siren durumuna ilişkin değişiklik yapıldığında çağrılır. Bu callback, 0.3.7 ile gelmiştir. 0.3.7 altı sürümlerde kullanılamamaktadır.
  • OnPlayerFinishedDownloading: Model indirme işlemi bittikten sonra çağrılır. Bu callback, 0.3.DL ile oyuna eklenmiştir. 0.3.DL altı sürümlerde kullanılamamaktadır.
  • OnDialogResponse: Oyuncu önüne gelen diyalogda bir butona tıkladığında çağrılır.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bazılarına tıklayınca kullanımına ulaşamadım yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, şu an hepsi yazılmış ancak her gün tekil tekil yayımlanmaktadır. En geç 3 Mayıs'a kadar hepsi eklenmiş, tıklanabilir vaziyette olacaktır. Anlayışınız için teşekkürler. İyi günler. :)

      Sil

Yorum yapmak için Google hesabına veya bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Kimlik seçme bölümündeki varsayılan değeri "Adı/URL" olarak seçebilir, isminizi yazdıktan sonra "Devam" butonuna tıklamanız yeterlidir. Sizlere gösterdiğimiz minik adımların arkasından yorumunuzu yazmaya başlayabilirsiniz. İçeriğimizle ilgili yorumunuzu yaptıktan sonra "Yayınla" butonuna basmayı unutmayın!